Prednisolon dag 1.

Veckans bästa dag är kommen! Och välkommen😉


Idag tog jag min första kortisontablett, 5 mg (den dosen ska jag ta i 3 dagar) sen ska det ökas. Vill gärna hålla dosen relativt låg, är så rädd att svullna. 
Vi som hade köpt en massa lösgodis till helgen- blir inget för mig kan jag tala om.

Idag på lunchen så ska jag gå och få dropp.  Hade så gärna velat få med mig killen att hålla mig sällskap men det går inte.
Får hoppas att jag klarar det utan några svimattacker. (Hatar verkligen nålar, sprutor) Fast har blivit mycket mycket bättre efter det här året 🙄👍

Jag är återigen pepp på att pröva något nytt men är samtidigt väldig nojjig. Min hypokondri gör sig till känna med en gång. Tror att jag ska dö av allt 🙈

Wish me luck✌️


Allmänt, FET 8 | |
#1 - - Em:

Åh spännande😊 tips gällande kosten när du käkar prednisolon, jag har skippat kolhydrater så mycket jag kan och kört lite typ lchf. Hittat ett supergott kesobröd som är typ som vanligt bröd som jag ätit till frukost😊 hoppas det gick bra med droppet. Tycker det är lite läskigt att det ser ut som mjölk😊

Svar: Tack för tipset, så du har inte gått upp nått pga av prednisolonen?👍☺️ Är så rädd för att bli svullen i ansiktet🙈 Det gick jättebra med droppet, men håller med dig. Läskigt att det är vitt och ska ut i blodet. Känns onormalt 😅
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Em:

Jo tyvärr har jag gått upp... men jag chockstartade ju kroppen med hela 20mg frpn start😊 Men jag gick nog inte upp så mycket de första 2 veckorna för då var jag duktig på att skippa kolhydraterna😉

#3 - - Em:

Jo tyvärr har jag gått upp... men jag chockstartade ju kroppen med hela 20mg frpn start😊 Men jag gick nog inte upp så mycket de första 2 veckorna för då var jag duktig på att skippa kolhydraterna😉

Svar: Spännande! Ingen upptrappning?:) Haha man kan inte skippa dem. Helt omöjligt 🤷‍♀️ Men nu har du ju gått upp av rätt anledning 🤗
ivfdagboken.blogg.se

Upp