1 vecka idag

Hej kompisar! đŸ€—


Nu har det gÄtt en vecka sen den 8:e Äterföringen. Det har varit en av de bÀttre ruvningsveckorna och mycket har nog med att göra att jag inte googlat, att jag inte skrivit ned nÄgot, utan bara försökt leva pÄ.
I lugnare takt men ÀndÄ har veckan gÄtt fort.

Att inte ha skrivit hĂ€r har varit skönt, Ă€ven om jag haft tusen tankar jag velat skriva av mig. 

Jag kÀnner fortfarande att jag bara vill fortsÀtta sÀtta in dom vi har kvar för att sedan fÄ köpa en behandling. Om vi ska bli gravida sÄ tror jag att det Àr en ny behandling och en ny omgÄng Àgg som gÀller.

Men barnmorskan gav oss hopp förra veckan dÄ hon sa att de haft flera som mig. En som haft en massa i frysen och ÀndÄ inte lyckats först helt plötsligt pÄ försök nr 13.
Och vi har frysta Àgg sÄ att det rÀcker till just precis 13 Äterföringar. 5 kvar med andra ord.

Normalt sett sĂ„ ska jag ju fĂ„ mens nu i helgen men eftersom jag Ă€ter progynon sĂ„ antar jag att mensen inte kommer fören efter officiell testdag och dĂ„ man slutat med medicinen? Eller kan mensen komma Ă€ndĂ„??đŸ€”


Kram

AllmÀnt, FET 7 | |
#1 - - Anonym:

Ja mensen kan komma trots progesteronet, men oftast gör den vÀl inte det. För mig sjÀlv kommer mensen genom Lutinusen endast vid fÀrskÄterföring. Vid FET kommer den nÄgra dagar efter att jag slutat med progesteronet. Vet inte exakt vad du menade med att du normalt ska fÄ mens i helgen, mensen kommer ju ca 12-15 dagar efter Àgglossning, inget annat har nÄgon betydelse. Jag menar, har man alltid en 30 dagars cykel Àr det endast för att man alltid har Àgglossning t.ex pÄ dag 15 och inte för att cykeln per definition Àr 30 dagar, om du förstÄr hur jag menar :) SÄ har man Àggplock dag 11 eller vanlig Àgglossning dag 11 en cykel, sÄ Àr den förvÀntade cykeln inte lÀngre 30 dagar utan 26, till exempel. Vet att mÄnga talar om BIM som ett statiskt datum, egentligen Àr det ju bara 14 dygn efter Àgglossning, sÄ det intressanta Àr nÀr Àgglossningen infaller. Om du nu inte haft Àgglossning sÄ kan du vÀl inte riktigt rÀkna ut nÀr mensen skulle börja. Normalt sett börjar vÀl mensen inom en vecka efter att du slutat med medicinerna. Hoppas det inte blev för invecklat, ville bara kommentera sÄ du inte i onödan vÀntar dig mens just i helgen utifrÄn hur din naturliga cykel brukar vara :) Lycka till med ruvningen!

Svar: Hej.
Tack för din kommentar, men jag tror att du har missuppfattat mig:). Det Àr inte progesteronet jag undrar över, det har jag stor erfarenhet av. Utan det Àr progynon (som Àr ett östrogenpiller) Detta piller gör att man inte fÄr Àgglossning och dÀrför funderar jag pÄ vad som hÀnder med mensen.
Och ditt svar med att mensen kommer 15 dagar efter Àgglossning stÀmmer inte för alla dessvÀrre. Mina normala cykler sÄ har jag kort lutealfas pÄ bara 11 dagar. (Dock inte pÄ progesteron, dÄ har jag 15)
Tack för dina lyckoönskningar:):)
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Ivfdagboken:

Hej igen, förlÄt, ser att du skrivit 12-15 dagar och inte just 15 :)

#3 - - Anonym:

Ja ledsen att jag endast skrev om progesteron, gÀller givetvis bÄde progesteron och östrogen som anvÀnds vid konstgjord cykel. Har gjort flera FET och min mens kommer aldrig före medicinslut. Hoppas du inte tog illa vid dig av min kommentar, det var precis tvÀrtom menat. Vad jag menar Àr att dÄ du inte haft Àgglossning sÄ kan du kanske inte rÀkna ut att du skulle ha mens denna helg. Jag tÀnkte du kanske tÀnkt sÄ utgÄende frÄn din normala totala cykellÀngd, mÄnga som tÀnker sÄ :) Men jag ber igen om ursÀkt om mitt meddelande togs pÄ fel sÀtt, jag hungrar sjÀlv efter information om dessa behandlingar och IVF och mediciner och hittade din blogg dÄ jag sökte information, men jag ska inte lÀgga mig i :) Hoppas allt gÄr bra för er!

Svar: Nej dÄ jag tog inte illa vid mig:) Blev bara lite förvirrad. Det Àr bra att dela information och erfarenheter. :) Jag tar alltid progesteron och jag fÄr ÀndÄ mens innan testdag sÄ detta blir nytt för mig. SÄ nu förvÀntar jag mig att det gÄr till sÄ att jag tar testet pÄ testdagen, förmodligen negativt, slutar med medicin och invÀntar mens? Sen börjar jag om igen med progynon pÄ mensdag nr2. "Ruvar" du ocksÄ nu?
ivfdagboken.blogg.se

#4 - - Anonym:

Vad bra! Ja sÄ gÄr det till för mig i konstgjord cykel, om testet Àr negativt slutar man progesteron och östrogen och mensen ska komma inom en vecka. SÄ börjar man om. Jag fick precis minus sÄ jag slutade medicinerna och invÀntar mens. Frysen Àr tom sÄ det blir ny IVF igen. Jag hoppas att ni fÄr bÀttre resultat!:)

Svar: Okej:) Åh vad trĂ„kigt. Hur mĂ„nga försök har ni gjort? Tycker du att det Ă€r bĂ€ttre att köra konstgjord cykel? Innan har jag gjort naturlig fet, enbart prog, Letrozol + prog , och nu progynon och prog.. Tack :)
ivfdagboken.blogg.se

#5 - - Anonym:

Jamen svÄrt att sÀga... Vid konstgjord cykel kan man vara 100% sÀker pÄ att Äterföringen blir av, om embryot klarar upptining, men ingen stress med stickor och Àgglossningstest och oro kring arbetsresor eller andra dagar dÄ Äterföring inte hade varit möjligt. Vi har dock inte fÄtt barn Àn, sÄ jag vet ju inte vad som Àr bÀst. LÀkarna sÀger att skillnaden Àr vÀldigt liten, men jag gillar att inte behöva stressa med datum. Och stressfritt ska ju vara bra! Vi har gjort 5 i medicinsk cykel, 2 i naturlig, och en med letrozol och progesteron dvs "halvmedicinerad" eller vad man ska sÀga.

Svar: Ja det har varit skönt att inte behövt stressa över datum faktiskt, sÄ om det blir negativt sÄ vill jag göra detta nÀsta mÄnad med:)
SĂ„ dĂ„ har du ocksĂ„ gjort en fĂ€rsk och 7 frysta precis som jag? Vet du nĂ€r din nĂ€sta ivf startar? Hoppas att det blir gĂ„ngen 👍
ivfdagboken.blogg.se

#6 - - Em:

Lyser den med sin frĂ„nvaro Ă€r det ett mycket bra tecken❀ Min mens har alltid kommit ingefĂ€r nĂ€r den ska oavsett om jag gĂ„tt pĂ„ progrestoron. HĂ„ller alla tummar❀

#7 - - Em:

Lyser den med sin frĂ„nvaro Ă€r det ett mycket bra tecken❀ Min mens har alltid kommit ingefĂ€r nĂ€r den ska oavsett om jag gĂ„tt pĂ„ progrestoron. HĂ„ller alla tummar❀

#8 - - Em:

Lyser den med sin frĂ„nvaro Ă€r det ett mycket bra tecken❀ Min mens har alltid kommit ingefĂ€r nĂ€r den ska oavsett om jag gĂ„tt pĂ„ progrestoron. HĂ„ller alla tummar❀

Svar: Hej Em:) Ja min med nĂ€r jag gĂ„tt pĂ„ progesteron men dĂ€remot sĂ„ tror jag att progynonen förhindrar mensen att komma. Men jag hoppas sĂ„klart✹ Tack snĂ€lla😘
ivfdagboken.blogg.se

Upp