Att vara ömtålig

Hej!

Ni var ju några som hade ätit progynon. Nu till nästa fråga. Jag ska ta dem morgon, middag och kväll. Tycker hellre om när man får exakta tider att ta dem...
Så om jag tar en till frukost, en till själva middagen (brukar äta runt 19) och sen en 22 när jag går och lägger mig. Är det knasiga tider? Eller blir det rätt?🤔

Vad jag förstått på Google så ska man ta dem på kvällen för att kroppen tar upp östrogener bättre då.


Igår bröt jag ihop en smula.
Jag tränade för första gången på 2 veckor och jag kände mig så svag. Och helt plötsligt brast det. Jag tror att jag behövde det för att få ut alla känslor från de senaste dagarna. Rensa lite. Typiskt att det skulle komma mitt under träningen (tur jag tränar hemma). 

Mensen den här månaden har inte heller varit rolig. Ont i 3-4 dagar, det har varit mycket, och båda delar är ovanliga för mig.

Ikväll ska jag äta middag med en kompis och det ser jag framemot. Efter regn kommer solsken💛

Allmänt, FET 7 | |
#1 - - Sanna:

Bara gråt, det är det skönaste tycker jag när den där besvikelsen och sorgen kommer över en, att bara släppa loss tårarna. Stor kram!

Svar: Ja det behövs verkligen ibland. Stor kram tillbaka
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Anonym:

Jag tog morgon och kväll, men skulle jag ha 3ggr så skulle jag ta då jag vaknar, då jag lägger mig, och någonstans där mittemellan typ eftermiddagskaffet? Eller lunch om det blir svårt att minnas. Hade själv alarm på telefonen för att minnas. Middagstid kl19 och igen kl22 blir kanske lite för nära varandra tycker jag?

Svar: Okej. Åh det är det som är så svårt. Jag frågade barnmorskan om jag skulle ta den til lunch och då sa hon: nej till middagen. Hade också helst velat tagit den till lunch eller eftermiddagen. Verkar som sagt lite nära varandra. De kanske förväntar sig att middag är runt 17? Hehe svårt det här🙈
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Anonym:

Viktigast är ju att du har jämn mängd hormoner hela tiden, så jag skulle inte ta så nära inpå som kl 19 och 22. Men om det blir svårt att minnas eller så så gör det, det faller knappast på en sådan sak ;) Lycka till!

Svar: Tack:) ja precis, Äh jag får ringa o fråga idag😅
ivfdagboken.blogg.se

Upp