7:e återföringen, 6:e frysta

Som jag gillar Maria. Hon är så go. Hon tar hand om oss på bästa sätt, varje gång. Det är det positiva med att ha varit en frekvent patient, man lär känna barnmorskor och läkare. 


Det gick så bra idag! Vi fick komma in 5 minuter innan vår tid, vi satt ned och pratade lite först. Jag gick igenom lite frågor, och vi pratade om uppehållet under sommaren.

Sen upp, lägga sig till rätta i stolen. 
Allt såg bra ut, Bond (ja nått måste vi kalla den) hade utvecklats fint efter upptining och den är 6 dagar gammal. Tror det är vårt första 6-dagars man använder. 

Undrar om det gör nån skillnad? Och nån som vet varför man odlar till sjättedagen?

Jag gick en promenad efter vi kom hem och pratade länge med bästis.
Mysigt faktiskt. Gjorde det sist med. Skönt att röra på sig och sortera tankarna och njuta av naturen.

Nu ska jag ligga i soffan och bara njuta av lyxen att få vara hemma tidigare än vanligt och att äntligen få vara ruvare igen.

Kram på er💕

Allmänt, FET 6 | |
#1 - - Sanna:

heja heja heja nu håller vi tummar och tår! Tror vår också var odlad till dag 6, vet ej varför de odlar tills den dagen men det måste ju betyda att det är ett riktigt starkt embryo. Kram

Svar: Åh tack för att du alltid peppar så bra💕 Ja riktigt starkt. 😍 Kram
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Emmy:

Lycka till med ruvandet och embryot! Embryot kan frysas senast som blastocyst, efter det börjar det kläckas och fästa sig, och man vill ju inte att det fäster sig i petriskålen i labbet ;) Som blastocyst fryses alltså alla embryon, om inte före det (dag 2 eller 3, och ibland 4). De flesta embryon blir till blastocyster på dag fem, men ibland är embryot långsammare och blir till blastocyst som går att frysa först på dag sex. Blir embryot inte till blastocyst senast på dag sex så är det för långsamt och inte tillräckligt bra kvalitet för att frysa in. Kort sagt infinner sig blastocyststadiet alltså dag fem eller senast sex hos ett normalt embryo, och därför använder man blastocyster som är fem eller sex dagar gamla. Hoppas det här besvarade din fråga! :) Jag har själv haft båda två. Hoppas ert embryo fäster fint och allt går bra nu! :)

Svar: Hej! Åh tack för info, jag har letat men inte hittat svar någonstans. Hoppas att den inte är alltför långsam:) Tack:) Hur har det gått för dig? Vart befinner du dig i processen nu? :)
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Emmy:

Ja jag har pratat en massa med både läkare, sköterskor och laboratoriepersonal så jag har frågat allt tusen gånger, vill själv veta så mycket som möjligt om allt man får gå igenom ;) Delar gärna med mig av det jag hunnit lära mig under alla dessa IVF-år... Vi väntar på att få påbörja en ny IVF med ny medicin, Menopur. Sen får man se om det går bättre eller sämre eller vad som händer. Alltid spännande och skrämmande att slänga sig in i allt igen :)

Svar: Ja jag förstår dig, känns bättre att veta allt så man får lite kontroll. Okej vad spännande! När är det dags att börja med medicinen? Jag fick puregon som medicin, skulle vara spännande om jag skulle göra en ny behandling för jag antar att de kanske testar nått annat då? Har du gjort korta eller långa behandlingar? :)
ivfdagboken.blogg.se

Upp