Lördag

Härliga helg, lördagsmorgon och godfrulle. Så välkommet, även om jag var hemma mån-ons så räckte det med två dagar på jobbet för att längta till helg. 
Igår var jag på väg att stanna hemma, hade så fruktansvärt ont i magen på morgonen. Tror att det var tarmarna som tryckte på, och magen var svullen. Men under dagen så molade det till och från. Och jag får gå i pensionärstakt, har nog aldrig gått så här långsamt faktiskt haha. 

Jag tillåter mig själv så fort när jag är hemma att bara ta det lugnt. Att bara dega i soffan och blunda när jag vill. Jag försöker att inte titta på golvet som behöver dammsugas.. skygglappar på!
Är uppe och kissar 3-4 gånger per natt, antar att det är för att jag dricker mycket vatten och att det är svullet därinne och trycker på blåsan precis som på tarmarna.

Härliga lutinus (undrar hur många kvinnor som sagt dom två orden ironiskt) började jag med i onsdags. 3 gånger om dagen. Utomlands verkar man få en progesteronspruta i skinkan istället. Undrar varför man inte har den i Sverige? Måste ju blir mycket starkare och mer effektfullt. 

Idag eller imorgon borde grynen nå blastocyststadiet om de lever. Och alltså fastna kort därefter. Men vem tänker på sånt? 🤷‍♀️ hehe.. De här dagarna har faktiskt gått fort och jag har varit mer fokuserad på jobbet och att ta det lugnt så jag hoppas att dagarna fortsätter gå i den här takten för då är vi snart där, 29 Mars.

Önskar er en fin helg.
Själv ska jag mumsa lasagne ikväll hos svärfamiljen utan att dricka rött till. :D

Allmänt, Ivf 2 - nedreglering | |
#1 - - Sara:

Spännande nu med ruvningen! Och fantastiskt att ni fick tillbaka två🙌🏻
Jag har förhoppningsvis äggplock nästa vecka men måste på ett vul till på måndag först.
Funderar på det här med lutinus. Jag fick aldrig det vid någon insättning på min första ivf. Vet du i vilka fall man får det? Kanske gör klinikerna olika🤔
Ha en fin lördag💕

Svar: Jaa nu hoppas vi☺️ Spännande, hoppas att vul ser bra ut imorgon👍 Jag tror att det är en nödvändighet vid färska återföringar för att man har fått så mycket hormoner för att bilda ägg att kroppen behöver hjälp med att bilda progesteron. Men gör man frysåterföring vid naturlig cykel tex så behövs oftast inte lutinus. Fråga dina läkare imorgon 👍 Lycka till imorn 💖 Kram
ivfdagboken.blogg.se

Upp