Att älska Cola och kaffe

Jag har alltid sagt att när jag blir gravid så ska jag inte vara så pjoskig och hålla på och noja mig hela tiden. Jag tänkte att klart man kan äta vissa saker eller dricka vissa saker ändå, som läsk o kaffe.


Men det var långt innan jag upptäckte hur svårt det var för vissa (oss) att bli preggos. 
Nu är det andra tankar. 
Jag försöker verkligen att sluta med kaffe och koffein. Hemma dricker jag Rooibos te som är koffeinfritt, på jobbet vanligt te.

Och oftast 1 kopp kaffe fram till dagen för instopp. Problemet är att jag tycker att jag får huvudvärk när jag inte fått i mig lite kaffe.

Idag blev det yttepytte lite.
Vad tror ni? Och hur gör ni? Dricker ni läsk och kaffe?

Allmänt | |
#1 - - M:

Jag har en bråkig kropp och har bara hunnit göra en insemination än så länge. Läsk dricker jag i stort sett aldrig, så det är inga problem. Värre är det med kaffet. Jag har inte lyckats sluta med det, men inför mitt första (och hittills enda) försök drog jag ner på det iaf. Jag vet inte hur stor betydelse det har, men jag försöker hålla mig till max två-tre koppar/dag. Det är svårt med mindre mängd än så, för jag får väldig huvudvärk utan kaffe.

Svar: De står ju att det är lugnt med 2-3 koppar per dag har jag för mig👍 Håller med, svårt att dra ner och huvudvärken kommer ju alltid. Skönt att du inte dricker läsk, jag ääälskar ju Cola. Lycka till med inseminationen ✊
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Anonym:

Jag dricker inte kaffe men drack runt 1 liter dricka om dagen innan + en koffeintablett annars fick jag ont i huvudet. Jag drack en bruk om dagen från början för att inte få ont i huvudet men ingen koffein tablett sen nu dricker jag bara nåt glas på helgen ☺ Är faktiskt lite stolt att man lyckades sluta med såna mängder samtidigt som man slängde snusen. Men dricker man med måtta så ska de ju vara lugnt ☺ lycka till 😊

Svar: Ja oj vad duktigt. Klart du ska vara stolt🙌 Ja jag vet, tänkt att man alltid ska hålla på och oroa sig🙈 Tack snälla!
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Anonym:

Jag dricker inte kaffe men drack runt 1 liter dricka om dagen innan + en koffeintablett annars fick jag ont i huvudet. Jag drack en bruk om dagen från början för att inte få ont i huvudet men ingen koffein tablett sen nu dricker jag bara nåt glas på helgen ☺ Är faktiskt lite stolt att man lyckades sluta med såna mängder samtidigt som man slängde snusen. Men dricker man med måtta så ska de ju vara lugnt ☺ lycka till 😊

#4 - - Christina:

Älskade kaffe innan. Drack massa om dagarna. Sen blev jag gravid och kroppen vägrade. Smakade illa. Luktade illa.. innan v 6 drack jag typ 3 koppar om dagen. Sen tog det stopp.. inget kaffe sedan dess.. saknar det lite. Men kroppen vill verkligen inte ha 😂❤️

Svar: Haha skönt att kroppen fixar det själv👍😂Kram
ivfdagboken.blogg.se

Upp