17 mm

Idag var det dags för återbesök för att se hur det ser ut med ägglossning.


Jag började med att fråga om jag kunde få ta ett test på något som heter ureaplasma (som jag googlat om) Som också kan ge symtom på sveda när man kissar och infertilitet. Klart att man inte fick det, han skrattade mer åt det som om han inte visste vad det var för nått.

Har ju läst om dessa tester och att många skickar sina prov till Athen, just för att svenska läkare har sån okunskap.
Jag är benägen att hålla med..
Så frustrerande att leva på hoppet, som vi verkar göra i lilla Sweden.

Sen kollade vi slemhinnan, låg på 10 mm (vilket är jättebra). Största äggblåsan var 17 mm. 
Wow tänkte jag! Jag är på dag 17 i cykeln och jag som alltid har så sena ägglossningar som på dag 21-23, ligger förhållande bra till denna månad.
(Bra jobbat kroppen!)

Om det nu inte vore för den lilla detaljen att får jag omslag på Ägglossningstesten på söndag eller måndag så blir det ingen återföring i Augusti. :(

Och det är just dessa dagar jag tror på. Söndag eller måndag.

Jag försökte få en ägglossningsspruta (har fått det tidigare då jag riskerat att få ägglossning på helgen och blåsan varit runt 17-18mm). 
Men icke sa nicke! Inte denna gång. Läkaren tyckte att då är det bättre att vänta till nästa månad. 
Och nånstans måste man lita på att dom vet bäst.

Blir så trött och matt på allt.
Tackade för mig och gick. Vet inte om det var för en stressig vecka, ovissheten, pms, hans ord, men jag kämpade med tårarna.

Ville bara hem och äta köpmat (läs donken) och somna i soffan. 

Precis vad jag gjorde. Kram.

Allmänt, FET 6 | |
#1 - - Emelie Henis:

❤️❤️

Upp