RD4

När vi var på återföringen sist så frågade de  oss frågor, som de alltid gör "Hur känns det?" "Hur känns medicinerna?" Osv. 

Den här gången frågade hon även mig vad läkaren har sagt vid ultraljuden och jag var ärlig och sa: att han säger ingenting, att han inte tyckte vi behövde göra någon titthålsoperation eller nått, att han säger att det ser så bra ut därinne osv. 
Hon hade inte så mycket mer att säga om det ovan heller men däremot lovade hon att ta upp frågan med ledningen om vi kunde få tillbaka 2 embryon nästa gång.

Hon sa att man nästan aldrig gör det med 5-dagars för det finns en liten risk att ett 5-dagars blastocyst utvecklar sig till en tvilling, och får man då tillbaka 2st så kan det sluta med trillingar. (Eller som barnmorska nr 2 sa i rummet; Eller fyrlingar!)

Men hon sa flera gånger att hon skulle kolla upp det till "nästa gång".
Det var tillslut jag som sa; Fast nu hoppas vi ju att det inte behövs eftersom denna ska fastna! 

Man inbillar sig så mycket, och såklart så kände vi båda två lite att hon inte trodde på den här eskimån vi fick tillbaka. 

Det är lätt att oroa sig i den här världen och väldigt svårt att låta bli.

Även om jag känner mig allt annat än hoppfull denna gång så är jag ju bara på dag 4. Finns lite tid kvar för hopp med andra ord.

Men om det nu inte går vägen denna gång så blir det jäkligt spännande att kanske få tillbaka 2 st mini-me's nästa gång🐣🐣



Allmänt, FET 8, Ruvartid | |
#1 - - Anonym:

Lycka till med ruvandet! Min läkare har sagt att om man får två embryon så kan de snarare störa varandra och ingendera fäster. Och så är ju riskerna för missfall osv större i tvillinggraviditeter, så vi har tillsammans med läkaren kommit till att vi inte vill ha två embryon tillbaka. Men en del läkare gör ju återföring med två embryon, så det är svårt att veta vem som har rätt eller vad som är bäst just för en själv. Men hoppas ni inte behöver fundera på den saken! :)

Svar: Tack! Jaha okej, det vill man ju inte! 😱 Vår sa att det finns lite ökad chans att de fäster om det är två (men att de gällde 2-dagars) . Nee hoppas att vi inte behöver fundera på detta. Ruvar du också nu?
Kram
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Susen:

Håller en ✊🏻För att du slipper nästa gång😍att det blir nu istället. Jag fick tillbaka 2 femdagars för några veckor sedan, jag som ville det och fick eftersom jag fyller 40nästa år och det var gång nr 6.. (syskonförsök) så jag hade lite högre förhoppningar men nej det blev inget ändå! Eftersom varje frysförsök kostar 14000kr så kände jag att då är chansen iaf större att det kanske tar sig.. Får hoppas på de två som finns kvar i frys. Stoooort lycka till😘

Svar: Tack snälla😍
Åh vad tråkigt:( så då har ni ett barn sen innan via ivf? Hur många försök tog det då? Jag håller mina tummar att det går bättre nästa gång för er! Skönt att ni har kvar i frysen👍
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Anonym:

Låter som vår läkare vid sista besöket. ”Ni har fått godkänt att återföra två då vi ser väldigt liten chans att något skulle fästa” men chi fick dom!! Ett fäste (vårt 3:e försök) och nu är jag i vecka 33. Håller alla tummar och tår för att Ni ska lyckas denna gång 👍🏻👍🏻

Svar: Åh vad underbart! Grattis! Var det 2 eller 5 dagars? Tack för din kommentar och för dina hållna tummar ☺️☺️
ivfdagboken.blogg.se

#4 - - Anonym:

Håller tummarna för att det går denna sväng! Jag kände absolut ingenting, rd8 kom en liten rosa flytning sen massa beige lutinus rester, efter det har det bara varit vitt, sluta inte tro än, dag 4 är tidigt! Håller tummar och tår ❤️

Svar: Tack för hoppet Och grattis till dig☺️ Har du plussat nyligen? Tack tack💖
ivfdagboken.blogg.se

#5 - - Susen:

Japp vi har ett ivf barn, en solskens historia har jag förstått nu, det blev på första försöket, ett enda embryo 😍 tack för tummarna, ja det kanske är guldet som är kvar till sist 😁 när har ni testdag? Hoppas verkligen att ni slipper nästa gång😍

Svar: Åh 😍
Vi har testdag 5/12 men kommer nog att testa i helgen, så jag kan sluta/dra ned på några av medicinerna (om det är neg). Vet du när ni ska få göra nästa insättning? Och blir det två då med?:)
ivfdagboken.blogg.se

#6 - - Anonym:

Vet inte när vi gör nästa insättning.. måste spara pengar 🙈 om några månader kanske. Ja det lär bli två eftersom vi har två kvar i frys.Inte frågat nåt men antar det😁 åh kämpa på sista dagarna nu😍✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻

Svar: Åh det förstår jag:) Synd att det ska kosta så mycket 😤Måste ni betala för dubbla insättningar då? Eller betalar man för själva insättningen oavsett om det är 1-2?🤗 Tack men tror att det är ganska kört tyvärr denna gång :(
ivfdagboken.blogg.se

Upp