Ska jag?

Inte många timmar kvar tills denna dag är slut, sen är det äntligen fredag🤗

Och som jag längtat efter den här kommande helgen. Det är nämligen time för party på lördag💃

Jag väntar med att börja med trombylen till efter helgen. Tycker inte om att dricka alkohol när man tar mediciner. Känns onödigt. Ifall att liksom.

Till på tisdag måste jag ha bestämt mig om jag ska köra på vad den privata barnmorskan rekommenderade och isåfall göra detta utan Huddinges vetskap. Min sambo tyckte först att det var lite onödigt men eftersom jag redan betalat för första besöket plus att jag visat han att de finns de tjejer som lyckas på dessa mediciner så lutar det nog åt att göra det. 

Någon som erfarenhet av detta? Att ta prednisolon och fragmin privat? Utan sin kliniks vetskap om detta..

Det är så lustigt. Detta är något jag velat länge och bara för att min klinik inte vill så blir jag nojjig. Har alltid tyckt om att vara alla till lags. Att hålla mig innanför ramarna. Jag har knappt någon erfarenhet av hyss. Antar att det är därför detta är så svårt för mig.

Ser framför mig att om det skulle vara vår tur att ha lyckats, sitta där med svansen mellan bena och berätta vad man tagit för mediciner utan att dom visste det🙈😅
Skulle nog då vilja sjunka genom stolen.

Men allt är i slutändan bara önsketänkande. Detta behöver ju inte fungera på mig. Men jag hoppas att det gör det. Om jag nu gör kör på detta🤔

Allmänt, FET 8 | |
#1 - - Anonym:

Lite svårt där, men jag skulle fråga vad de tycker. Då kan de ju säga att det är livsfarligt, om de skulle tycka det, eller om det är nåt som inte passar med deras mediciner osv. Så vet du i varje fall. Jag tror inte jag hade gått 100% bakom ryggen på min klinik, det finns ju alltid de som stått på ett ben och blivit gravida, du vet druckit hallonté och blivit gravida, haft benen upp efter sex och blivit gravida, endast tillförlitliga studier kan säga om det verkligen finns ett samband eller om de skulle ha lyckats ändå. Jag förstår att man vill pröva ALLT när man kämpar med flera IVF, jag har också läst om lipider men inte prövat. Har du haft ett ordentligt samtal med Huddinge om att du verkligen funderar på att pröva på intralipider på annat ställe, och har du fått klara svar..?

Svar: Ja jag vill ju gärna fråga dem nu, men är rädd att det ska förstöra nått. Jag har inte frågat dem om intralipider, däremot om de kan göra en immunologisk utredning på mig. (Det sa de nej till) Jag har frågat om prednisolon och trombyl. De sa absolut nej till prednisolon men ok på trombyl (som ett sätt att öka mitt hopp) inte för att dom trodde på det. Dom (han) brukar mest skratta/fnysa bort mina frågor. Men om testet jag tog i måndags kommer tillbaka med att jag har problem med immunförsvaret då kan jag ju ta upp det igen med min klinik..
Jomen precis. Jag vill ju testa allt. Jag vill inte sitta barnlös en dag och känna att jag inte gjorde allt:/ Hmmmmm svårt.
ivfdagboken.blogg.se

Upp