Vecka 24

Våra pussgurkor är lika stora som majskolvar och väger den här veckan mellan 550-660 g var. Deras lungor är i en intensiv utvecklingsfas och de övar genom att suga på tummen. Nu finns det en chans att de klarar sig utanför kroppen, så det är en milstolpe.

Jag har senaste veckan blivit orolig för alldeles för tidig förlossning. Har läst så många historier och 60 % av tvillinggraviditeter föds innan vecka 37. Det är ganska mycket ändå. Vill att våra älsklingar ska stanna till igångsättning. 

Denna nya oro har medfört att jag vill börja få klart allt hemma. Så man kan vara lugn i slutet och känna att man har allt. Vi har ändå kommit en bra bit på vägen men saknar alla små saker. 
Vi behöver även en byrå så jag kan tvätta alla kläder och börja vika in i lådorna. 🤗 Sånt vill jag pyssla med nuförtiden.

Första dagen efter semestern och jag har sjukanmält mig. De senaste dagarna har jag vaknat av ont på nätterna och jag mår ärligt bäst när jag bara ligger ned. (Kanske inte bra i längden dock). 
Jag har även börjat känna ett tryck nedåt, och börjat få illamående, och magen är ständigt stenhård.
Nu lyssnar jag på varenda signal som kroppen ger mig och inte min "duktiga-flicka-hjärna" som aldrig vill svika ett jobb eller annat. 

BM-tid på ons och läkartid för ev sjukskrivning på tors.

(null)
(Jag skulle fota när tjejerna trycker på varsin sida av magen så den blir alldeles ojämn, men syns nog inte så värst mycket) 

Bästa känslan som finns är att känna er!❤️
Allmänt, Gravid | |
Upp