RUL

Igår hade vi äntligen tid för det stora rutinultraljudet. Det var ett tag sen vi såg våra älsklingar, så det var såklart nervöst.

Hon började med att göra en snabbtitt på båda, att allt såg övergripande bra ut och sedan tvilling för tvilling och del för del. Den ena låg nu till höger och den andra till vänster, tidigare har de legat ovanför och under.

Så sjukt var det. Låg och tittade fascinerat på skärmen. Hjärtan som bankade, huvuden som låg brevid varandra ena stunden för att i nästa stund så var det fot mot huvud. Dom rörde sig huller om buller, såg fötter, händer, ben, sparkar, kullerbyttor och en av dem var särskilt blyg och ville mest visa rumpan eller ryggen haha.
Den andra ville gärna visa upp sin profil och var väldigt samarbetsvillig.

Varenda del såg perfekt ut och dom har bra med fostervatten och plats.

Anledningen till att jag inte känner dem ännu är för att enas moderkaka ligger precis i vägen så får ge mig lite till tåls. Tror att jag känt fladder någon gång..

Vi ville få reda på kön och det var något av det första hon berättade. Hon verkade väldigt säker och hon visade oss på skärmen.

Vi väntar två flickor!!!💖💖
Vi är så otroligt glada och längtar ännu mer. Det börjar verkligen att landa nu, speciellt när vi börjat handla saker såsom spjälsäng mm.
Nu kan vi även få börja titta på små tjejkläder.

Jag älskar den här resan. Den största resan av dem alla. Och jag kommer aldrig glömma vägen hit, och att vara ödmjuk för att resan ännu inte är klar.
Allmänt, Gravid, Ultraljud | |
Upp