18 (17+2)

Hej vänner!
Svårt att uppdatera här när man jobbar hela dagarna och är trött på kvällarna☺️

Förra veckans besök hos mvc gav inte så mycket. Fick inte lyssna på hjärtljud och på läkartiden fick jag bara rådet att fortsätta med smörjkräme mot att det svider när jag kissar. Är inne på 4:e veckan med det. Hoppas att det gett med sig tills vi reser till Grekland. 3 veckor kvar nu😄

Pluppisarna, som faster kallar dem, bör nu vara ca 18 cm långa och i slutet av veckan väger dem 160 g.
Det är jobbigt att det är så lång tid mellan ultraljuden, sist så skiljde det 1 cm i strl mellan dom. Jag vill gärna veta hur skillnaden är nu och att det inte är någon fara, sist sa dem att det var normalt.

Funderar på att boka in ett privat ultraljud, fast ska ju på RUL om 2 veckor. Vi får väl ge oss till tåls.

Jag tror inte att jag har känt något än från dem. R lyssnar på min mage varje dag och han lovar att han hör dem. (Din mage brukar aldrig låta sådär annars!!) 
Imorse kändes det som att en lagt sig ovanför naveln för kulan var liksom större upptill än nedtill, förtjust och rädd på samma gång hehe. 

Magen växer så den knakar och jag älskar den. Verkligen älskar den.
Fick mitt första erbjudande om sittplats på tunnelbanan i veckan. Så nu måste det synas för alla<3

(null)

(null)

Allmänt, Gravid | |
Upp