V. 16 och problem

Igår på självaste 15+0 dagen så bestämde jag mig efter en del velande att åka in till gynakuten. Jag har haft en fruktansvärd sveda i mer än en vecka när jag kissar och i söndags började det komma blod i urinen. Hade fått svar från bm att min urinodling från förra veckan inte visade på nått så jag åkte in.

Jag var där mellan 13-20.00 men fick väldigt bra hjälp. Blev undersökt ett antal gånger, fick njurarna kollade (fick även se två underbara rörliga barn igen). Min värk i ryggen beror inte på njurarna utan är en muskelsmärta.

När han kollade urinledaren så gjorde det sjukt ont och jag hade alldeles för mycket urin i blåsan för att ha varit på toaletten 3 ggr innan ultraljudet. Då beordrades det tömning med hjälp av kateter. Fy fan alltså. Den smärtan. Ja, jag började faktiskt gråta till slut. 
Dom var tre som försökte och på kanske 5:e gången så lyckades dom. Detta var på grund av irritationen och jag började blöda mer från urinröret.

Fick med mig antibiotika (även om ingen urinvägsinfektion visades), bedövningsalva jag ska innan jag kissar och sen en östrogenkräm (förmodligen för att smärtan beror på för torra slemhinnor). 

Nu hoppas jag att det går över om ett par dagar, för jävlar vad det svider.

Om vi ska prata om vecka 16 så är dem lika stora som avokadosar. 🥑🥑
De är ca 15 cm långa, armar och ben är färdigbildade och dem kan koordinera sina rörelser och suga på tummen.

Åh våra älsklingar. De såg ut att ha växt, en såg ut att ligga riktigt tight haha.  

Förresten så har vi fått svar på kub-testet att båda har låg sannolikhet. 1 av 20.000. 🙏 

Allmänt, Gravid, Ultraljud | |
#1 - - E:

Åååhhh små avokados 😍😍

#2 - - E:

Åååhhh små avokados 😍😍

#3 - - Tjoffs:

Supermamman!!! Bra kämpat! Kateter är inge kul! :( hoppas det går över nu <3

Svar: Nää inte kul alls. Tack det hoppas jag med. Helst nu😅❤️
ivfdagboken.blogg.se

Upp