Vecka 17

Godmorgon, idag går vi in i vecka 17 och 40,4% in i graviditeten (!). Går så fort. Sen är vi väl egentligen lite längre in då vi inte kommer att gå hela vägen. 

Nu har twinnisarna naglar på både tår och fingrar och kan uppfatta ljud utifrån. Jag har fått ett fint bola- halsband av svärmor😍
Min fina älskling pratar med magen varje dag. 

Jag har varit lite extra känslig de senaste dagarna, kan börja gråta för att jag tänker på liven och hjärtarna som slår i min kropp. Det tar tid att förstå att vi har kommit så här långt.

Jag är inte helt bra än med urinblåsan men tror jag är på bättringsvägen. Tror jag börjar känna av en del foglossning också. Svårt när man inte vet hur det känns. 
Igår gick jag promenad (går ganska sakta ändå) och ändå fick jag stanna och vila för magen sa ifrån. Annars känner jag att det drar en del i ljumsken och jag har sen någon vecka tillbaka hört min egen puls i vänsteröra haha. 
Kroppen är fantastisk ändå.

Den här veckan väntar två tider på mvc, en läkartid och en BM-tid. Hoppas vi kan lyssna på dem❤️


Allmänt, Gravid | |
#1 - - Sara:

Åh, vad snabbt tiden går. Snart halvvägs! Skönt med lite kontroller på MVC emellanåt också 😊

Svar: Jaa visst gör den! Hur mår du? Ja verkligen😌
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Sara:

Plussade för två veckor sedan☺️ Är så glad men även orolig. Ena stunden tycker jag att jag känner för lite och nästa stund har jag som kraftig mensvärk😕

Svar: Åhhh vad kul!!! Grattis!! Åh så glad jag blir❤️ Känner igen det där! Var det efter ett Fet? Kram!
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Sara:

Tack!☺️ Ja det var efter ett fet. Trodde aldrig det skulle gå då vi misslyckats med fem fet tidigare. Men nu gjorde vi en ny ivf o då plötsligt hände det. Men som sagt, oron är inte kul men försöker tänka positivt😊 Kram💕

Svar: Åh så härligt! Jaa man ska inte ge upp, en dag händer det! Ne förstår oron, den släpper inte riktigt men jag känner mig lite tryggare i oron nu än i början. Har ni ul bokat? 😍Så kul! Kram
ivfdagboken.blogg.se

#4 - - Sara:

Ja, ul är inbokat v28. Såå nervöst! Tiden går så långsamt just nu...
Fortsätt skriv i bloggen! Det är så kul att läsa vad som händer :) Så häftigt att det är två du väntar också!

Svar: Åh förstår dig, 3 veckor kvar. Men tiden kommer gå fort! Till slut gör den det. Vi har också nästa ul vecka 28. Långt kvar Haha. Vad kul att du tycker det, det ska jag absolut göra! Och du får mer än gärna uppdatera mig om hur det går för dig☺️
ivfdagboken.blogg.se

Upp