Allas våra bebisar

Oron för missfall har börjat släppa, även fast jag vet innerst inne att det alltid kommer att finnas en risk.

Däremot har det kommit nya oroskänslor. Oro över graviditeten i sig, vilket är konstigt för jag har mått bra hittills. Men tänker ändå att det är två personer som ska få plats att växa och min kropp är svag då jag inte tränat på så länge. Ryggen har redan börjat värka ibland.

Oro för jobbet. Vilket är det sista jag vill vara orolig över. I mitt jobb har jag väldigt mycket ansvar och vi är mitt i ett projekt som kommer betyda väldigt mycket stress och jobb i Augusti. Då är jag förbi vecka 20 och vad jag förstått så rekommenderas sjukskrivning vecka 25 med tvillingar. Jag vill absolut inte utsätta bebisarna för stress och långa dagar/helger så om jag inte kan jobba fullt ut då så behöver jag en plan redan nu med ersättare. 

Men jag kan ändå välja att inte fokusera allt för mycket på detta då jag inte vill missa att njuta. Det här blir nog vår enda graviditet och jag vill inte minnas tillbaka och ångra att jag inte njöt. 

En annan sak som är rolig det är att vi båda känner nog att vi är så många mer än bara vi två. Så många som delar vår glädje så vi delar allt med dem. Allas vår graviditet <3 

Jag har dock inte slutat med lutinus än för er som undrar. Verkligen dags men läkaren sa att vi kunde använda upp det jag hade kvar... men har hört risken om man har en pojke i magen så ska man helst inte fortsätta längre än till vecka 12. Men det sa läkaren inget om..


(null)
På morgonen så sticker det upp en hård toppig kula😍
Magen har även börjat synas i vanliga kläder så får nog snart berätta på jobbet.

Ikväll ska vi på middag och jag har lovat mannen att vara mitt glada vanliga jag och inte låta humörsvängningarna kika fram haha.
Allmänt, Gravid | |
#1 - - Emmi:

Finaste finaste magen 😍❤️

Svar: ❤️🥰
ivfdagboken.blogg.se

Upp