Vecka 29!

Hej vänner!
Idag går vi in i vecka 29 och 70% av graviditeten är förbi. (Hur kan det gå så fort??) 
Vi har även knallat in i 3:e och sista trimestern.

B & E (Jaa jag tror vi har bestämt oss) borde nu vara ca 35 cm långa och väga 1,2 kg i början av veckan och 1,4 i slutet. Nu vet vi ju att tvillingar oftast är lite mindre så det är dom säkert. Det får vi veta mer om på onsdag då vi äntligen ska på TUL! Man blir lika orolig och glad varje gång inför ett ultraljud.
Men som vi längtar efter att få se våra kottar igen. 

-Mående psykiskt
Jag har börjat förstå att tjejerna faktiskt ska komma ut och många tankar kommer. Jag vill inte tänka för mycket på förlossning utan gå in med en inställning att Ta det som det kommer. Man får lita på sjukhuset och att dom vet vad dom gör. Men sen så kommer det upp på nyheterna att en dog för 3 veckor sen. Och det är klart att man inte går in i det här helt orädd. Det är ändå tvillingar och i och med det så blir det mer komplicerat.

En annan rädsla jag har är att de ska komma förtidigt. Det positiva är att de skulle förmodligen klara sig bra nu men man vill ju att de ska gotta på sig ändå in i vecka 37-38.

-Mående fysiskt
Det blir tyngre och tyngre. Mornarna mår jag som bäst medan på kvällen så kan jag knappt stå eller gå. Börjar även få problem med hur jag ska ligga ned. 
Ligamenten växer som bara den och det gör att jag får kramper.
Jag försöker ta mig ut en del, har ju haft olika slags läkartider varje vecka. Men nu går det riktigt långsamt. Och förra veckan så följde inte ena benet med riktigt utan fick halta🙈 
Jag har börjat må illa (inte så jag spyr) och det verkar komma från mjölkprodukter. Svårt när oboy är min craving.. 
Isvatten dricks ett par glas om dagen med.
Tröttheten är total, så får se vad BM säger på fredag. Kanske börjar bli aktuellt med järntabletter?

Så summan. Trots att jag börjar känna mig närmare en rullstol så anser jag att min graviditet har varit fantastisk hittils. Inte en enda spya och lyckan finns konstant.
Humörsvängningar räknas inte..

(null)
Kulan för några dagar sen:)
Allmänt, Gravid | |
#1 - - Sara:

Kul att ni bestämt namn!
Ja, tiden går fort! Fast ibland går den rätt långsamt också tycker jag. Kräks o mår pest varje kväll o är nu i v18...då går tiden rätt långsamt o man önskar bara få må bra/bättre. Verkar som vi alla får våra krämpor att tampas med under graviditeten trots att de är olika😊 Kram💗

Svar: Åh vad kul att du skriver! Har undrat hur det går för dig🤗 Synd att du behöver må dåligt:( Då är det dags för RUL snart?
Jaa så är det nog. Kram💖
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Sara:

Nästa vecka är det RUL. Nervöst😬

Svar: Åh vad spännande! Då får du skriva sen hur det gick🤗 Ska ni kolla kön?:)
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Sara:

Igår var vi på RUL och det såg fint ut. Det blir en tjej😍 känns lite verkligare nu trots att mycket känns overkligt fortfarande. Hur är det med dig?☺️

Svar: Åhh grattis 😍 Tjejernas år kanske 😅 Förstår det, ibland känns det knappt verkligt för oss och ändå har jag en stor mage som man råkar slå i överallt 🙈
Kram!
ivfdagboken.blogg.se

Upp