Hej då Sixten

Idag kom tanten och testet visade ett ännu svagare test (om det ens är möjligt) Alltså nu snackar vi nästan obefintligt, går inte ens att fånga på bild.


Jag är ledsen såklart, och arg, mest arg. Men det känns också bra att veta att han fäste en stund. Kanske kan min kropp komma ihåg detta till nästa gång?

Symptomen jag hade denna gång var identiska med första gången i december, då det nästan lyckades då också. 

Just nu känns det som om jag är en mördare och har mördat 6 fina embryon med min mördare till livmoder. 💔

Nu ser jag framemot semestern och jag tänker inte låta detta sabba den. 3 dagar kvar på jobbet (2 kvällar att sörja om jag känner för det) och sen ska jag ha 4 veckors underbar semester. Många dagar på landet med världens bästa sambo och min familj.

Jag ska samla på mig så mycket bra energi och komma tillbaka med ett jävlaranamma!

Kram!

Allmänt, FET 5 | |
#1 - - frotillblomma.blogg.se:

Kram! Hoppas du kan njuta av lite semester ändå!

Svar: Tack känns så trist. Som tur är så älskar jag semester💕 Kram
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - I väntan:

😭💔 neej, så ledsen att Sixten inte stannade kvar! Önskar dig en skön och avkopplande sommar nu så håller jag tummarna att det är er tur nästa gång!!! Stor kram❤️

Svar: Ja ska faktiskt bli skönt med paus och semester. Tack vännen ❤️ Hoppas att du mår bra?
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - E:

Nej!! Så ledsen för din skull! Jag hade också en biokemisk graviditet nyss, fick ordentliga plus i lite på en vecka tills de tynade bort :( Nu får vi vänta obestämd tid på ny IVF, riktigt surt... Det sägs ju att det är ett bra tecken att något händer, men ändå läser man också bloggar om dem som endast får missfall eller biokemiska, så man blir ju lite orolig! Ha en underbar semester, och i höst ska de vara vår tur att lyckas hela vägen ut! :)

Svar: Åh vad tråkigt! Tänk att livet är så orättvist:( Hoppas att du kommer igång snart igen och att det går vägen! I höst är det vår tur!!✊️✊️ Vad är din historia? Har du nån blogg jag kan följa?:) Kram
ivfdagboken.blogg.se

#4 - - Christina:

Tänker på dig! ❤️

Svar: Tack❤️
ivfdagboken.blogg.se

#5 - - Emelie Henis :

Älskling ❤️❤️

Svar: ❤️❤️
ivfdagboken.blogg.se

#6 - - Emelie Henis :

Älskling ❤️❤️

#7 - - Tjoffs:

❤️ Så tråkigt vännen, hoppas du får njuta på semestern nu och kan ladda batterierna ❤️

Svar: Ja riktigt trist💔 Tack det kommer jag❤️
ivfdagboken.blogg.se

#8 - - E:

Vi har fyra IVF bakom oss och många återföringar, som resulterat i blanka minus eller i olika sorters tidiga missfall. Känns som att de som lyckas lyckas på IVF 1 eller 2... Men det känns tröstande att följa med andra som går igenom IVF ändå, t.ex genom att följa med din blogg, och hoppas vi båda kunde lyckas hela vägen ut snart! Hur många IVF var det ni gjort? 6 embryon skrev du? Är ni oförklarliga så som vi också?

Svar: Okej så trist att de inte stannar kvar hos oss:( Ja jag känner lite så också. Att de flesta lyckas inom 3 gånger nästan, kanske bara känns så. Vi har gjort 4 insem, 1 ivf och 5 fet. Vi använder oss av donator, men verkar som om jag är oförklarlig eftersom det inte fungerat nu på ett år. De ska spola min livmoder för att leta efter polyper men jag misstänker att det kanske är något immunologiskt bakom. Önskar så att det går för oss snart. Har ni också sommaruppehåll?
ivfdagboken.blogg.se

#9 - - E:

Vad jobbigt att det inte finns någon klar orsak hos er heller! Jag undrar också kring immunologiska orsaker, då inget annat hittats. Läkarna säger att det sällan hittas något där så de tycker inte vi ska börja undersöka sånt än. Vi har gått privat men nu byter vi till landstingsfinansierat då pengarna tar slut. Det betyder ny utredning igen i höst och sedan köa köa köa, blir knappast fler IVF innan år 2018. Vilket känns mycket surt, man blir ju inte yngre. Men fint att ni får spolning i alla fall, om de kunde hitta nåt där! Och nu läste jag att ni fått ca 10 blastocyster i frysen, eller hur? Det brukar leda till graviditet förr eller senare, kan jag säga efter att ha följt massvis bloggar under dessa år ;)

Svar: Skönt att ni har landstingsförsöken kvar men så trist att köa:( Sista man vill. Hur gamla är ni och hur många år har ni försökt? Ja vi fick 12 till frysen (vilket var skönt för vi får ett landstingsförsök och inte 3) Nu har vi 7 kvar så hoppas att spolningen gör nytta och att det går sen. Tack för pepp! Vi kommer lyckas nån gång, det gäller att inte ge upp! Kram
ivfdagboken.blogg.se

#10 - - Sanna:

Kramar till dig, hoppas du kan njuta ordentligt av semestern så då får hämta ny styrka till höstens försök! Det kommer gå, jag bara VET det. KRAM!

Svar: Tack! Och tack för peppen<3 Jag lyssnar på dig, det kommer gå 🌸 Kram
ivfdagboken.blogg.se

Upp