På't igen

Vi tänker lite såhära, även om det vore nyttigt med en paus nu så har Huddinge stängt i Juli. Vilket gör att vi kör på en månad till sen blir det vila i juli och förmodligen Augusti (om inte juni-försöket går så gör de nog en till utredning på mig då).


Jag ringde dem igår och fick klartecken att fortsätta med Letrozol.
Jag hade även en del funderingar om andra mediciner så som kortison (om man har för starkt immunförsvar) och trombyl (blodförtunnande). Så en av läkarna ringde upp mig efter 17 igår.

Han sa att kortison är inget dom ger alls, och trombyl kunde jag få. Men han sa ca 4 gånger att det inte hade någon bevisad effekt. Men av vad jag läst på olika forum verkar det ha hjälpt många.
Skönt att jag fick lite som jag ville:)

När han räknade upp våra försök sjönk mitt hopp lite. "Så ni har gjort 4 inseminationer, 1 färskåterföring och 4 frysförsök?" Men sen sa han också "Vet ni om att ni får köpa ett till IVF försök av oss också?"
Vilket gjorde mig så glad! Det har ingen sagt förut och eftersom vår situation är lite annorlunda så är det svårt för oss att vända oss till någon annan klinik.
(Update: annorlunda är fel ord att använda, alla som går igenom detta har sina problem. Vi är glada för att vi får en chans att bekosta en behandling själva utan att behöva börja om på något nytt ställe privat -ifall våra frysförsök inte går)


Men så långt fram behöver vi inte tänka på nu. Vi testar detta nu och efter sommaren tyckte han att jag skulle på återbesök (antar att han menade att man måste kolla mig igen). 

Det känns bra med en plan👊
Vi ger inte upp i första taget.

Status i frysen: 8 blastocyster kvar, 5 och 6 dagar gamla. 

Frågade vilka man återfört hittills och det var bara 5:or. Någon som vet varför man tar dem först? 

Allmänt, FET 5, IVF | |
#1 - - Anonym:

Ni har ju ingen panik än, 8 blastocyster i frysen är ju mer än de flesta får ihop på tre IVF sammanlagt! :) De brukar välja de bästa först, de har säkert varit 5-dagars hos er då. Vad är det som är speciellt i ert fall så att ni inte gärna kan gå till annan klinik, minns inte om du skrivit om det...?

Svar: Nej det har du rätt i, ingen panik än:) Vi är väldigt tacksamma över att ha fått så många till frysen, bara det att man tappar modet ibland att det ska fungera. Fått för mig att det är lättare att lyckas med färskförsök, kanske det inte är.
Jag har inte skrivit om det, känns inte som
min historia att berätta utan den hör till min sambo :)
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Anonym:

Ja färskförsökt har lite bättre chanser:)

Svar: Tror att det kanske är det enda som funkar på mig. Hoppas inte! Ger inte upp än:)
ivfdagboken.blogg.se

Upp