RD 8

Igår morse tog jag ett test.

(RD7 med blastocyst)
Det var så negativt som det kunde bli. 
Visserligen ganska tidigt, nästan en vecka innan officiell testdag men om det hade grott något inom mig så borde åtminstone ett svagt streck dykt upp.

Så jag har börjat trappa ned på kortisonet och fragminen har jag inte vågat slutat med än. Funderar på om jag ska sluta med den idag kanske. Imorgon ska jag ta ett till test då tycker jag nog att jag kan vara ganska säker på resultatet.

Igår hade jag riktig mensvärk från och till under dagen. Märkligt för förra månaden kom inte det fören efter jag slutat med östrogenet. 

Jag är besviken men det är hanterbart. Det är det som är det värsta. Att vi är så vana vid negativa resultat att man liksom går till jobbet som vanligt och bara känner sig likgiltig.



Allmänt, FET 8, Ruvartid | |
#1 - - Anonym:

Jag förstår dig att du vill veta svaret nu men tycker du ska vänta lite till innan du ger upp. Jag testade positivt på rd 13 med blastocyst och tror inte att jag hade fått svar tidigare än så. Håller tummarna för er.

Svar: Tack för hoppet! Testar tidigt för vill sluta ta sprutorna:( Var det ett starkt plus på dag 13? Och grattis! Vad härligt med positivt test:) Tack för dina tummar🙏
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Em:

Hållet tummarna för att det ät felaktigt❤❤❤

Svar: ❤️
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Anonym:

Jag har fått starkt plus på ägglossningstest ca ruvardag 7 med femdagars, och därav gissat att jag är gravid. Ett par dagar senare (ca ruvardag 9) har jag börjat få mycket svaga streck på g-test. Pröva ägglossningstest? För många blir de positiva vid graviditet innan det syns på graviditetstestet. Men ge inte upp än, du är precis i de dagar då det kan börja synas svagtsvagt!

Svar: Tack för din kommentar. Testade idag igen på rd9 och inte ens ett supersvagt streck, sen känner jag mig verkligen ogravid. Så tyvärr är det inte mycket hopp kvar. Men tack för tipset, tåls att testas:)
ivfdagboken.blogg.se

Upp