Ultraljud nr 3

Här springer tiden iväg, fullt upp på jobbet och helgerna swishar förbi. 
Har hunnit vart på 3 ultraljud sen sist jag skrev. Onsdags, fredags och idag.

Detta för att mäta äggblåsan så man kan ge mig Ovitrelle. När man gör ERA test i naturlig cykel så vill dom inte att man ägglossar själv utan man ska hinna ta ägglossningsprutan exakt samma tid som man en vecka efter ska utföra testet.
Idag var jag redo för spruta och den skulle tas kl 13, så testet utförs kl 13 nästa måndag.

Heja! Jag hoppas att jag får ett bra svar på testet och inte att allt faktiskt ser bra ut. Utan ett svar som kanske kan ge en förklaring för våra misslyckanden. 

Tips till framtida besök i gynstolen. Ha ej på dig samma strumpor du gått i på jobbet i varma skor. 🙈
Tycker faktiskt att den delen kan vara värst. Fötterna. Har jag ett hål i strumpan?
Har jag haft kjol och strumpbyxor - då blire barfota fötter. 
Tåbira? Då är det rakt i dennes ansikte.
Att jag numer obehindrat hoppar upp i stolen och placerar mig rätt på britsen. Behöver liksom inte hasa ned lite. Att jag redan har lagt mig innan denne ber mig att lägga upp benen.  Att jag liksom ligger där och vädrar och pratar om min nya tjänst medan denne trär på en kondom på en ultraljudsstav med glidmedel på. Det är nu för mig en vana. En vane sak.

Men fötterna, där drar jag gränsen. Ska jag skratta eller gråta? 😂

Allmänt | |
Upp