Vecka 27

Måndag och ny vecka.. igen. Tiden springer fram. Kan vi pausa lite?

Korvarna har... Lyssna nu, GODA chanser till överlevnad utanför magen. Vilken milstolpe! 
Nu ska de vara kvar i en massa mer dagar förstås. När vi ändå talar om dagar så är vi nere på tvåsiffrigt. Enligt appen 97 dagar och för vår del kan det tänkas bli 83 dagar kvar om vi ska räkna bort två veckor. 

Det skrämmer mig lite. Jag älskar att vara gravid, trots att jag har ont och svårt att röra mig. Jag har kämpat i många år för att vara gravid och så går den här tiden så snabbt. Trots att det skrämmer mig att den här bubblan kommer att ta slut så kommer en ny bubbla att komma. Den bubblan kan jag inte ens föreställa mig. Så mycket kärlek.

När vi ändå talar om kärlek. Dessa små underverk lever rövare i magen. Ibland får jag så starka rörelser eller sparkar så jag blir rädd. Idag fick sambon uppleva en sån riktigt riktigt stark en. Trots att jag först tjoar till så vill jag ha ännu en till direkt efter. 
Att få känna deras kraft sådär, dom lever verkligen. Och det i mig. Kroppen är fantastisk och livet med. 

Idag var det besök hos bm. HB värdet hade sjunkit från 124 till 110 men jag behövde fortfarande inget järntillskott och alla andra värden var bra. Vi lyssnade på hjärtan (TV2 skrämde mig lite då det var väldigt svårt att hitta hennes.) Hon låg högre upp än BM trodde, tack, det vet mina revben hehe.
Deras hjärtslag brukar ligga mellan 140-150. 

Nu ropar dom därinne på kvällsmål:)
Och när vi ändå talar om kvällsmål.. de ska vara lika stora som salladshuvuden. 

Allmänt, Gravid | |
Upp