Vecka 23

Idag gick vi in i vecka 23. Det är så ofattbart stort och vi bara njuter.

Tjejerna borde vara, enligt appen, 27 cm långa och väga mellan 450 - 550 gr. I slutet av veckan bär jag på ett kilo bebisar. Magen växer och nu i dagarna har jag börjat se en hormonrand träda fram.

Man kan då och då få känna, förutom sparkar och rörelser, att nån av dem trycker sig utåt mot magen och det bildas en hård yta på magen. Så man liksom kan känna bebisen rygg, rumpa eller huvud (haha vilken kroppsdel det nu är). Det är så mysigt!


När vi kom hem från resan så hade svärmor köpt ett stort begagnat klädpaket i strl 44-50 så nu känns det som att vi har kläderna klara nästan haha.
Vi börjar föra listor på allt som ska inhandlas och planeras, och när man sitter där med papper och penna så känns det genast lite stressigt. Förstår att vi har mycket tid på oss men tiden går så läskigt fort! Och ändå vill jag se till att vi bara har det vi behöver, vill inte köpa på mig onödiga saker. Ska verkligen försöka hålla det simpelt men blir nog svårt.

Oron har faktiskt helt släppt, lite läskigt men den här tiden får vi aldrig tillbaka och skulle nått hända längre fram så vill jag ha njutit till fullo. 

Och imorgon byter vi våran älskade bil mot en större bil. Stora steg. Stort liv. 

Allmänt | |
Upp