Ultraljud nr 3 och Kub-test

Återigen blev vår oro stillad och våra rädslor motbevisade. 
Ultraljudet visade två alerta gullungar, som vinkade, sparkade, snurrade runt och levde rövare därinne. Äntligen såg jag hjärtanen utan att någon behövde visa dem haha.

Åh det var det sötaste vi sett.
Hon hade lite kämpigt med att få bra bilder i profil då dom rörde sig så mycket.

Hon mätte nackspalten, vilket jag tror var 1,4 på ena och 1,7 på andra. Hon sa att allt annat såg bra ut och berömde de små. 

Tyvärr kunde vi inte få svaret på kub då blodprovet saknades. Jag har gått och lämnat blod enligt remiss men barnmorskan hade inte lämnat pappersremissen man behöver till kub, så just det blodprovet togs inte.
Därför behöver jag gå och lämna blod imorgon (vilket verkar egentligen vara 2 dagar för sent) och få svar nästa vecka.
Hon sa dock att hon inte tyckte vi behövde vara så oroliga då nackspalten var liten. Men nu har jag såklart googlat. Men det spelar ingen roll. Jag hoppas och tror att allt ska gå vägen.
Vi såg våra älsklingar och nu såg man så mycket mer😍🥰

Kunde tittat föralltid. Och det roliga var att hon som utförde ultraljudet var själv tvilling!


(null)

Ett försök med båda igen<3
(null)

(null)

Tvilling 2 är fortfarande lite mindre i storlek men det var inget att bry sig om sa hon. 

Imorn ska jag även gå och kolla mina värden igen, då jag den envisa huvudvärken aldrig går över. 

Kram från en lycklig själ.
Allmänt, Gravid, Ultraljud | |
Upp