Måndagen

Den här veckan har gått i ett, jag har hela tiden haft något att göra. Skönt på ett sätt:)
Jag har hunnit med läkarbesök, julfest, och en massa jobb.

Tänkte berätta om i måndags då jag var på kliniken. Hon visste inte om att jag var mitt i en stimulerad cykel utan trodde att jag vara var där för att ställa frågor, så vi började med frågorna och gjorde ul efter. (Som såg jättebra ut)
Vi får inte tillbaka 2 embryon till vår besvikelse. De sa dom helt nej till:(
Ska pröva igen vid nästa insättning (om det inte lyckas denna gång heller).

Hon verkade riktigt bekymrad över varför det inte går. Hon sa att med blastisar är det stor procent att lyckas. Men att kollar man på mig så hittar man inte heller några fel.
Därför bjöd dom mig på en kromosomfelutredning, vilket kändes väldigt skönt. Embryot får dom inte testa men de kunde testa mig med blodprov och detta skulle ta några veckor. 
Jag fick även ta blodproven som man tar vid en missfallsutredning och jag fick veta idag att det dom fått svar på hittills ser bra ut. Hur blodet koagulerar sig och sånt.

Jag tog upp frågan om att få Ovitrelle/ägglossningspruta i små doser efter återföring, vilket de skulle kolla upp. 
De ringde mig igår och sa att jag istället skulle ta hela Ovitrellen igårkväll (en vecka innan återföringen då blastisen är 6 dagar). Så det gjorde vi igår. 
Och guuud vad härlig Ovitrelle-sprutan är om man jämför med de där hemska fragminsprutorna jag testade förra gången.

Och jag är så stolt över mig själv. Jag spenderade flera timmar på Huddinge. Först kliniken sen Huddinge sjukhus för blodprover. 5 rör tog dom och jag klarade det utan ens en minsta svimattackskänsla. 👏

Jag frågade även om titthålsoperation och det sa hon att man inte brukar göra. Men att vi kunde återkomma till det om inte detta fungerade heller. (Om jag förstod henne rätt)

Så mina vänner. Återföring onsdag den 27/12.❤️ Hoppas på ett detta är det guldigaste guldägg man kan hitta.






Allmänt, FET 9 | |
#1 - - Emelie Henis :

Håller alla tummar!!! ❤️❤️

Svar: ❤️
ivfdagboken.blogg.se

Upp