AKUPUNKTUR

I flera månader har jag velat testa men inte vågat ta steget. Men igår gjorde jag det! Jag bokade en akupunktur tid till idag.


Hur var det?
Joo. Det var nervöst först, fick fylla i lite papper och läsa om kost mm. Och vet ni vad?? 
Det står att man enligt kinesisk lära inte ska äta vitlök eller gurkmeja.. Oops (äter gurkmeja varje dag). På grund av att det är inflammationsdämpande och har man för bra immunförsvar så finns det en risk att man stöter bort embryot. (Enligt dem).
Bye bye antiinflammatoriska kosten jag ätit..

Man behöver ju inte ta allt så allvarligt men tycker att det är kul att testa. 😌

Fick sen lägga mig på en brits i ett mysigt rum. Fick ta av mig tröja, byxor och skor.
Nålarna sattes i hårbotten, en i pannan, mellan tummen och pekfingret, vid äggstockarna (kittlades) och livmodern, samt vid anklarna (tror jag).

Sen släckte hon belysningen och där låg jag och mös. Precis så jag trott. Med värmelampa ovanför magen och filt med spa-musik i bakgrunden.

Det var superhärligt tills jag kom på att jag glömt gå på toaletten och var nu jättekissnödig med ca halva behandlingen kvar. Man ligger ju väldigt länge också så det var bara att hålla sig. 🙈

Kommer nog inte hinna gå 5 gånger innan insättning (som de önskar) men 3 åtminstone. 
Tid om en vecka igen och då ska jag kissa INNAN😅


Allmänt, FET 5 | |
#1 - - Christina H Lindström:

Åh vad modig du är som tog dig dit!! Heja!
Jag tror akupunkturen var det som gjorde att vi har bebisen i magen nu. Placebo eller ngt annat.. Men tror man på det funkar det säkert lite lättare! Du är så stark som kämpar på! ❤️ Kram!!

Svar: Åh tack☺️ Ja helt värt ett försök! Gick till samma ställe som du, verkar bra. Köpte du kosttillskottet hon rek? Och hur många gånger gick du innan? Kram😘
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Christina H Lindström:

Enda jag gjorde var att öka dosen med folsyra.. Tre tabletter om dagen istället för en.. 😅
Tror jag hann med 6st innan insättning och hade en bokad efter men den missade jag, men det gick ju ändå!
Tredje gången var värst för mig.. Då satt en nål i foten som gjorde SÅ ont.. Låg nästan och grät innan hon tog bort den, fick lite ångest efter den också.. tror jag skrev om det tillfället i bloggen. Men jag tog mig dit gången efter (fast det var jobbigt) Då sa hon att den nålen är för att "hålla kvar". Så det kanske fanns en anledning att den smärtade så?
Bli helt enkelt inte rädd om det gör ont. Hon vet vad hon gör och det är för någonting bra du gör det!! ❤️

Svar: Spännande:) Varför åt du 3 folsyra om dagen? Hon rek mig att köpa ett kosttillskott som heter mumomega. (Köpte det, så dyrt🙈) Men men vad gör man inte😅 Åh vad spännande och läskigt att det gjorde ont. Jag kommer hinna med 4 gånger innan tror jag, om allt går som det ska. Tack för din pepp❤️
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Anonym:

http://lindstromsivf.blogg.se/2017/january/att-ga-pa-akupunktur.html

Hittade inlägget :)

Upp