Dagens upptåg (Om ni orkar läsa)

Vet inte ens hur jag ska beskriva dagens äventyr.


Jag är återigen förkyld. Legat hemma hela helgen lång utan att ha blivit bättre. Men jag jag har jobbat då jag inte mår dåligt i övrigt. Ingen feber eller så.

Så börjar dagen med lite ångest över det inbokade mötet hos Marie (hon som jag vände mig till privat för utredning av immunologiska orsaker) 
Kändes lite dumt att liksom dyka upp där förkyld för det går ju emot allt lite🙈 Fast å andra sidan inte, då jag aldrig aldrig har feber tex. 

Det börjar med att jag ska vara där 13. Går lugnt från jobbet 12.30. Ska bara åka EN station dessutom.
Väntar o väntar på perrongen, tillslut kommer tåget och jag hoppar på.
När jag kommer fram till nästa station så inser jag att jag tagit FEL tåg.😩 Så hoppar av och går upp vid en uppgång. Ringer min kollega i panik! Ska vara framme hos Marie om 7 minuter och (trots att jag har jobbat i området i 7 år) så har jag ingen aning om vart jag är🙈😂

Hon lotsar mig fram och säger vilka gator jag ska gå på (hon sitter och tittar på Google Maps). Med hennes hjälp kom jag bara en kvart försent🙈🙌

Framme.
Jag och Marie pratar igenom vad jag gjort hittills och hon tycker absolut att jag ska köra en behandling för att få ned immunförsvaret. Först ta blodprov för att se om jag har överaktivt immunförsvar, sen IL-dropp, kortison, blodförtunnande och fragmin.
När jag frågade ifall nu mitt blodprov inte skulle visa på för bra immunförsvar, ska jag ändå göra behandlingen ovan? Ja det tyckte hon verkligen. Att jag inte hade något att förlora på det.

När jag frågade om jag skulle fråga Huddinge först? Så sa hon nej. Hon trodde dom inte skulle gå med på detta, men att jag väljer såklart själv om jag vill berätta för dom eller inte.
🤔

Men det allra första steget var att hon skickade remiss för att jag skulle ta blodprovet, hon skulle sen ringa om en vecka och berätta resultatet.

Detta besök kostade 2300:-. Men vad gör man inte för att få svar?

Efter besöket skulle jag återigen ut på stan och hitta till labbet som kunde ta mitt blodprov. Haha det tog en stund det med🙈

2 timmar senare var jag tillbaka på jobbet full i skratt av hur tokigt allt känns🙃

Hur känner jag då?
Jo. Jag är lite irriterad över att Huddinge inte kan hjälpa mig med att kolla detta. Då jag nu vänt mig privat för att ta reda på det här och allt slutar med att blodprovet ändå tas på labb som tillhör KS. Då kunde väl lika gärna Huddinge fixat och jag sparat 2300?

Jag känner mig stolt som numer klarar att ta blodprov utan att svimma eller må dåligt.

Och jag har lite dåligt samvete för att jag "går" bakom ryggen på min klinik. Och jag är fundersam på vad jag ska berätta för dem?

Förlåt för ett så långt inlägg. Tack om ni har orkat läsa hela🙏


Sammanfattning hittills av planeringen:
3/11: Mens
4/11: Progynonstart igen
6/11: Tid hos Marie
14/11: UL tid på Huddinge
15/11: eventuellt tid för dropp hos Marie.

Allmänt, FET 8 | |
Upp