Allt var bra, nu är vi redo för nr.8

Älskade fredag!


Allt såg bra ut igår. Man såg en del små äggblåsor men inga ledande så då har progynonen/östrogenet fungerat👍
Endometriet var av size 8,7 mm och han sa att den växer lite till. Det är när man börjat med lutinusen som den slutar att växa, om jag förstod det rätt:)

Och lutinusen börjar jag med imorgon. 6 vaginatorer om dagen (jag ska ta dem 3 gånger om dagen och 2 åt gången).
Åh herre😱 Jag kan nog vänta mig en hel del klet och pms haha. Men det är det värt😁


Ni som fått progynon följt av lutinus, hur många dagar innan återföring fick ni lutinusen? Kändes som att jag ska börja ganska många dagar innan men antar att det är för att man inte har någon egen ägglossning denna gång och då behöver få progesteron i god tid?:)



Jag skulle gärna byta klinik om jag kunde, känner att läkarn vi haft de senaste gångerna inte riktigt bryr sig. Många av svaren börjar med: jag vet inte, och kanske.
Vilket inte inger särskilt mycket hopp eller vetskap (när jag pekar på skärmen och frågar vad det där är, eller vad beror detta på)
Men men. Det blir nog bra till slut.


Ha en härlig helg!😘

Allmänt, FET 7 | |
#1 - - Sofie:

Jag fick börja med Lutinus 5 dagar innan återförande av blastocyst, detta för att mina blastocyster var femdagarsodlade :) Vet du hur länge du ska ta lutinus innan?

Svar: Okej:) Jag började idag med lutinus och återföringen blir på torsdag. Men det blir väl 6 dagar innan, eller räknar jag helt fel😂 Tog du också 6 st om dagen?
ivfdagboken.blogg.se

Upp