18 januari

Eftersom mitt liv förtillfället befinner sig i en välbehövlig paus från befruktandet så är jag inte så aktiv med bloggandet..

Men vi var på uppföljningsmöte den 18 januari där vi fick träffa en äldre läkare som tydligen är bra på att hitta på lösningar för sånna som mig där allt ser bra ut. 

Vi började med att gå igenom månad för månad om alla vara frysta insättningar och olika mediciner. Det var MYCKET som inte var inskrivet i mina protokoll så det var mycket att fylla i, tur att jag skriver upp allt själv, kan jag säga👍  Mitt tips till er som är nya i den här världen: skriv upp allt, läkartider, mensstart, äggblåsor strl, slemhinnetjocklekar, sprutor och annan medicinering. Det är bra att ha full koll själv👌

Efter allt detta så utbrister läkaren: Jaa då är frågan, Är detta bara otur??!!
Vi båda sa NEJ. Snälla hitta felet, det ÄR ett fel.
Men han satt och kliade sig i huvudet och sa att mina blodprover var bra, kromosomutredningen för mig var bra, livmodern är fin och inga konstigheter hittade han. Han sa att vi inte ska göra en hysteroskopi då man inte ens hittar något litet som skulle kunna vara misstänksamt 😒🙁

Han var också glad och exalterad över hur många vi fått till frysen och sa att det var ett rekord. Och vi båda fyllde i att detta är inget vi är glada för längre för det har inte gjort någon skillnad för oss utan känns bara som att jag dödat många i deras ögon perfekta ägg.

Han sa också att det är synd att man inte kan kromosomtesta blastocysterna för att det är olagligt i Sverige. (Om man inte har ett genetiskt kromosomfel) Däremot pågår det en studie i Göteborg men då påpekade han att det inte är säkert att vi hamnar i testgruppen som får bli testad i alla fall..

Men han skulle ringa sina kolleger i Göteborg och rådfråga dem om mig, om de hade något tips för vad vi ska göra. 

Planen så som den ser ut nu, är att vi ska ringa när vi kommer hem från vår resa. (Vi åker till Kap verde i feb💛) Sen ska vi göra en återföring i naturlig cykel, med Ovitrellespruta vid ägglossning och sen "smådutta" med hcg i samband med återföring. 


Och just nu är jag glad att jag har en resa att se framemot. Att fira alla hjärtans dag, förlovningsdag och min 30-årsdag i ett land långt bort. 
Det är också skönt att träna mycket utan att oroa mig hur det påverkar en ev. återföring. Så förtillfället mår jag bra och jag hoppas att det är med ny energi vi tar tag i detta igen i mars.
Kram!
Allmänt | |
Upp