Nytt år, ny behandling

Idag är först dagen på nya behandlingen. Jag känner mig taggad, rädd, hoppfull, positiv och negativ. 

Vi har valt att köpa en till behandling på Huddinge. Och denna gång få göra det långa protokollet. Det var jag som bad om detta då jag läst att kvinnor med endo kan dra fördel av den behandlingen, fast då är det främst månaders av nedreglering som gäller. Våran plan är att börja med synarela-nässpray dag 22 i cykeln (idag). Nästa ultraljud är planerad 21/2 för att se hur kroppen svarat på detta och därefter börja med sprutor (menopur) om allt är som det ska.

Om någon gjort långa, får ni gärna dela med er:) 
Förstår att jag kan vänta mig huvudvärk och humörsvängningar. Även vallningar men jag fryser jämt så det kanske är skönt?

Tänk att det är 2 år sen vi gjorde vårt första och sista äggplock. Många tankar nu, vad kan vi vänta oss.. överstimulering? Tänk om det leder till ingen färsk återföring? Färsk återföring är den enda anledningen till att jag ens tror på en ny behandling. Efter 12 frysförsök så vill jag inte gärna gå på det igen.
Vi kan bara hoppas på att det ska gå bra. 

Ska berätta en konstig sak min läkare sa via telefon förut. Vi kollade igenom mina tidiga prover mm, bla AMH värdet. Där kan man läsa av "hur stor ens äggreserv är" om jag förstår det rätt. Jag hade 2,1. Om detta sa han nu; Konstigt, du har inte så jättebra AMH värde, inte dåligt heller, men du borde inte fått ut 24 ägg utan snarare max 15. 
Konstigt va? Vilket såklart lämnade mig med googling av amh-värde 2,1. Där står det 2,2 uppåt är normal fertilisering. 

Men nu vill jag glömma allt sånt. Allt vad googling heter. Jag är bara glad att vi är igång igen, på riktigt! 

Kram!

Allmänt, Ivf 2 - nedreglering | |
#1 - - frotillblomma.blogg.se:

Hej. Spännande. Jag gjorde långa, kände en liiiten antydan av huvudvärk sista dagarna men lite fler värmevallningar men absolut inte så illa som jag trodde, har för mig att det kom precis efter att jag tagit sprayen, typ inom 20 min eller så sedan släppte det!!
Håller tummarna för att det går vägen nu! Har hört att kvaliten ska bli bättre på långa också då äggen växer fram mer långsamt!!

Svar: Åh det var ju skönt att höra! Låter hanterbart:) Hoppas på att det går smidigt för mig med. Tack! Kram
ivfdagboken.blogg.se

Upp