Äggplock nummer två

Vi var på kliniken en timma innan plocket, bytte om, låg och väntade i sängen på medicin (alvedon, citadon och lugnande). Jag kände mig lugn och inte så värst nervös, blev mer nervösare av R som inte kunde sitta still på stolen brevid. Han pratade non stop också😅

Närmare kl 12 fick vi komma in i äggplockningsrummet. Det var jag och R, en läkare och en bm. Båda kvinnor. Kändes faktiskt väldigt skönt.

Barnmorskan berättade att jag fick smärtstillande genom kanylen i armen och läkaren satte bedövningssprutorna downtown. Kände inget alls. Blev snurrig och hade lite svårt att prata bara. Dom frågade om dom skulle fylla på med smärtstillande men jag tyckte att det var skönt att vara lite med i matchen. Sist mindes jag ju nästan inget från plocket. 

Tycker att det är så jäkla häftigt hur man ser alla blåsor, påminner om ett granatäpple. Det tyckte dom var roligt att jag sa, haha att de skulle minnas den liknelsen. 

Efteråt mådde jag lite illa och efter att ha vilat en stund käkade vi våra medtagna mackor. Inte ofta man har matsäck med sig nuförtiden😅 Polarbröd med ost! 

Innan vi lämnade kliniken så fick vi veta att de fått ut 20 ägg. Prognosen är att få tillbaka 1 eller 2 på onsdag😄 Hoppas på två... och ingen överstimulering!

Nu ligger jag med värmedyna och oroar mig för att jag endast har en enda alvedon hemma. Mår väldigt likt som vid förra plocket, svårt att stå upp och gå. Magen gör ont och jag är glad att jag har förberett jobbet på att jag är hemma mån- ons. 


Nu håller vi tummarna 💖
(null)
(Den lilla smoothien jag drack till frukost, ska jag äta flytande frulle då jäklar får det vara mycket flytande) 
Allmänt, Ivf 2 - nedreglering | |
Upp