Fråga

Kära ivf-kompisar som fått pluss på stickan, när slutade ni med lutinus?

BM sa till mig att man kan sluta direkt eller börja trappa ned. Jag är ju livrädd för att sluta med det. Trodde man skulle ta det ett par veckor till.

Jag tänker att jag från och med imorgon trappar ned till 2 per dag och veckan efter 1 per dag. Men känns läskigt. 
Tänk om inte min kropp producerar det själv och jag tappar älsklingen?

Idag fyller mannen min år. Han säger att han redan fått den bästa presenten. Vi ska hem till svärfamiljen och fira och eftersom alla vet så blir det nog en hel del kramar och prat. 

Varje dag är en seger ❣️
Allmänt, Gravid, Ivf 2 - nedreglering | |
#1 - - Sofie:

Jag körde på med Lutinus i ca 10 veckor tror jag, kanske något kortare...? Höll på länge iaf och var likt som dig livrädd att sluta med det. Men det gick ju vägen, vår yngsta är drygt 2 år nu <3

Svar: Ja härligt! Men 10 veckor känns mycket bättre än att sluta nu😅👍 Åh vad härligt 🤗
ivfdagboken.blogg.se

#2 - - Anonym:

Jag slutade två veckor efter insättning, dvs innan själva testdagen. Är i v 26 nu så det gick :)

Svar: Tack för ditt svar, och grattis🤗
ivfdagboken.blogg.se

#3 - - Anonym:

Jag tog Crinone (likvärdigt som lutinus) till v 12. Fråga din läk om du kan få mer utskrivet. Jag skulle iallafall ta fram till första ul.

Svar: Jag har flera paket hemma men dom sa att jag skulle sluta. Är inte redo än. Men har dragit ned till två om dagen nu. Tack för råd!
ivfdagboken.blogg.se

#4 - - I väntan :

Jag tror att jag tog det till tre veckor efter insättningen, var också rädd att sluta, men det gick ju bra ❤️👶🏻

Svar: Jaa👍❤️
ivfdagboken.blogg.se

#5 - - Malin :

Jag lyssnade på dem och slutade när de sa. Resonerade så här att även om jag också var rädd att sluta så vet de vad de pratar om. Och skulle något hända och jag inte lyssnat på deras rekommendationer så hade jag aldrig förlåtit mig själv. Bättre att vara arg på dem isåfall. Och det gick vägen 😍 min son blir 1 år på valborg ❤️
Och stort grattis förresten 😍 vilken lycka!!! Äntligen!!!

Svar: Men sa dom att det kunde vara dåligt att fortsätta? När man läser om det verkar det mest finns nackdelar att sluta.. Jag har inte tagit modet till mig att trappa ned till en tablett ännu.
Grattis till din son 😍 och tack snälla, ja riktig lycka🙏❤️
ivfdagboken.blogg.se

Upp