Sänkt dos

Igår var det dags för blodprov för att mäta östrogen (I think?). Fick samtal redan på eftermiddagen från Huddinge att värdet var högt och jag skulle sänka dosen samma kväll till 112,5 från 150.

Ser framemot ultraljudet imorn. Så mycket som kan hända tänker jag. Eller inte alls. Därför tycker jag att det är så kul när man får se allt därinne. Plus att jag hoppas på att få veta cirkus när äggplock blir! 

Det tråkigaste med detta är träningen. Den blir alltid lidande så fort jag kommer igång med något ivf relaterat. Denna gång räknar jag med uppehåll hela nästa vecka och veckan efter. Jag vet att jag kommer att ha ont efter plock i flera dagar och sen ska jag få ruva och även om "man ska leva som vanligt" så vill jag gärna ta det lugnare, alltså no back attack!
Hur gör ni andra? Det är så individuellt. Men det viktiga är väl att jag ser till att komma igång igen sen efter. Det är ju där jag vart dålig. Åhå en paus, och sen Åhå vad jobbigt, jag lägger mig i soffan istället.

Sen om någon vänlig själ som likt mig slukar ivf bloggar så får ni gärna rekommendera någon eller kanske sin egen? För jag hittar ingen just nu. Bara gamla, där dom antingen slutat skriva eller fått sin bebis.

Kram! 


Allmänt, Ivf 2 - nedreglering | |
#1 - - Sara:

Jag tar också träningsuppehåll runt äggplock och vid FET. Har precis som du svårt att komma igång igen sen...o träning som varit det bästa jag vet!!
Idag börjar vi med vår andra IVF så sprutstart ikväll. Så vi är nästan på samma ställe i processen:)

Verkar som du är ganska lättstimulerad? Har du högt AMH? PCOS? Jag var lättstimulerad första IVFen så får se hur det blir nu. Mitt AMH var oförändrat nu så vi kör samma doser denna gång. Enda skillnaden vi gör är att vi börjar spruta på cd5 istället för cd3 som sist.
Letar också efter bloggar så har tyvärr inga tips :(
Kul att följa dig iaf. Håller alla tummar för er!

Svar: Hej Sara! Åh vad spännande att du sätter igång idag :) Menopur också? Jaa så typiskt det där med träning. När man är inne i det så är det kul, sen inte lika..

Ja, jag verkar vara lättstimulerad men det är konstigt för har inte högt amh, snarare lite lågt. Sist (2016) så hade jag 2,1 och jag har inte pcos..
Tack vad snäll du är, skriv jättegärna här om du vill så får jag en uppdatering om hur det går för dig:)
ivfdagboken.blogg.se

Upp