BB väska!

Idag vaknade jag upp med en ny gravidåkomma.. lederna i fingrarna har börjat värka. Verkar som att min foglossning har hamnat överallt. 
Mitt högra revben gör ordentligt ont nu nattetid och på mornarna. Jag har ett litet huvud som pressar skönt emot.
Tror att det måste börja bli lite jobbigt för kroppen så att man i huvudet börjar längta tills de är ute. Att man blir mer redo att möta förlossningen.

Eller kejsarsnittet dåra..

Okej BB väska.
Detta har jag packat till barnen:
*2 bodys var i strl 44
*2 byxor var i strl 44
*3 pyjamaser var i strl 44
*1 body var i strl 50
*1 par byxor var i strl 50
*piléoverall att åka hem i 
*4 filtar
*snuttisar (som vi sovit med)
*vantar så de ej kan riva sig
*3 strumpor var
*2 tunna mössor var och 1 varm mössa var
*2 nappar (ifall att)
*nagelkit
*små salvor 

Till mig:
*necessär med ögonbrynspenna (haha mycket viktigt) och ögonfransböjare, deo, nässpray, toffsar och hårnålar.
*ansiktskräm
(Jag kör med Robins duschsaker och lotion)
*2 amningslinnen
*1 långt linne
*2 amningsbh
*2 par lösa mjuka fladdriga byxor, med hög midja
*trosor (måste köpa med högmidja och komplettera)
*strumpor
*raggsockor istället för tofflor
*flipflop till duschen
*lång stickad kofta
*laddare
*ljus på batteri 
*bindor
*amningsinlägg (om det behövs)
*våtservetter

Jag hoppas att jag kan åka in i mitt mjukisset från adidas. Dessa bor jag i nämligen just nu. Så man vet ju aldrig om de är tvättade eller inte.

Jaa alltså det är inte lätt. Det är två bebisar att tänka på, förmodligen kejsarsnitt, kommer dom tidigt så blir vi kvar länge och går vi till kejsarsnittsdatumet så kanske vi ändå måste stanna ett par dagar längre beroende på hur allt går.

Vissa säger att bebisarna endast bor i blöjor de första dagarna och andra har fått slut på kläder för allt blir nerkräkt.

Men allt vårt är packat ifall det skulle bli akut, och annars lär jag gå och småplocka i väskorna enda fram tills det är dags👍

Inte att glömma så har vi en påse med massa snacks/godis/läsk/Festis som är redo i bilen 😄


Allmänt, Gravid | |
#1 - - E:

Haha herregud vad grejer 😂

#2 - - Tjoffs:

Vore intressant om du skrev vad som verkligen var bra/onödigt ;)

#3 - - Tjoffs:

Vore intressant om du skrev vad som verkligen var bra/onödigt ;)

Svar: Jaa:) Det ska jag göra om tiden finns till sen 😂
ivfdagboken.blogg.se

Upp