Vecka 33 och tillväxtultraljud

Tjolahopp, I måndags gick vi in i vecka 33. Och nu har vi 80 % av graviditeten bakom oss. 

I onsdags var det dags för ultraljud och ctg igen. Vi började med CTG i en halvtimma och sen dags för ultraljudet. Denna gång hade lilltjejen vänt på sig så nu har båda huvudet upp och rumpan ned🐒. 
Ultraljudet visade att allt var bra, de följer sin kurva och flödena var jättebra.
E vägde ca 1765g (-13%) och B vägde ca 1557g (-23%) . 

Dom rör på sig mycket och allra helst under ctgn. Så de där mätdosorna på magen brukar hoppa runt och tappa kontakten🙈 

Efter ultraljudet träffade vi en läkare som gick igenom allt, hon var inte nöjd med hjärtljuden för dom hade fått in samma tvillings hjärtljud. Det misstänker dom när hjärtljuden går upp och ned samtidigt under en för lång period. Så var bara att gå och äta lunch och sen tillbaka för ctg nr 2. Denna gång gick det mycket bättre👍

På kvällen hemma sen när jag satt och tittade på mätvärdena så såg jag att Bs huvud var väldigt litet och att det inte växt nått alls sen för 2 veckor sedan. Detta gjorde mig orolig och jag ringde till sjukhuset igår för att dubbelkolla detta. Barnmorskan sa att det var fullt normalt och att jag inte skulle vara orolig. Men det blir man ju såklart ändå. 
Hoppas att det har växt lite till nästa gång. 

Tänk att denna oro för barnen kommer att finnas till den dag jag inte längre finns. Att jag har något så fint att få oroa mig över. ❣️

Vi är ju klara med det mesta. Nu har vi även beställt babygym och badbalja. Det enda som saknar är det viktigaste. Barnvagn och babyskydden! Och detta på grund av försenade leveranser..
MEN nu när jag ringde babyproffsen för 3:e gången så fick jag veta att vår vagn är inne och vi kan hämta den imorn. TJOHO!
(null)
Kan ha varit detta tillfälle då lilla B vände på sig??
Allmänt, Gravid, Ultraljud | |
Upp