Vecka 31. 31!!!!!

Mer än 75% har gått och ja inom 7-8 veckor har vi garanterat kidsen ute. Jag tror dock inte att de kommer att stanna sålänge. Men jag hoppas! Mer än hälften av alla tvillingar kommer v 36 eller innan..
Och då känns det nära nu😅

Denna vecka ska de närma sig 40 cm och väga 1,6 kg. Nu vet ju vi att våra hjärtan är mindre så vi får veta på torsdag hur mycket dom har växt sen sist😍

Tydligen så finns det rekommendationer att sova på vänstersida och ej rygg. Jag sover nästan enbart på rygg. Nu har jag försökt tvinga mig att sova mer på sidan men det gör oftast ont i bäckenet eller i magen, plus att tjejen vars sida jag ligger på börjar protestera friskt i sparkar. Och jag får en nojjig känsla att jag mosar dem.. för när jag ligger på sidan så är det mer framåtlutat sidoläge (😂) 

Sista dagarna har kroppen känts lite bättre, ryggontet har kommit sent på kvällen. Trycket nedåt har också känts lite lättare. Vet inte om det har med att göra att sambon varit hemma sjuk och jag blev väl lite smittad, så vi har sovit väldigt länge och kollat på serier och filmer. 

Tycker att magen har växt på sig på sista tiden. Visserligen så har mycket glass och bullar slunkit ned hehe..
Sparkarna känns annorlunda nu, det är mer svepande rörelser och allt syns utanpå magen. 

Vi pratar varje dag om att vi som familj snart kommer att få en helomvändning. Vi står och tittar i deras rum, vi tar upp småsmå kläder och viker dem igen, vi går och pillar på spjälsängen och vi går och småpackar våra BB-väskor. Allt för att försöka förstå men det är så svårt ändå. Hur kan det vara så svårt att få in allt detta? 

(null)
I Förra veckans BM-besök så mättes SF-måttet till 35. När jag googlade på det så ligger man generellt i v. 39-40. Tror nog ändå magen hade kunnat vara större i denna vecka med twins. Det är så konstigt att det inte finns en kurva för tvillingar. Det föds ju ändå en del genom åren så man borde ha samlat på sig mycket statistik. Ändå så mäter man efter enlingars statistik, där man såklart hamnar långt över kurvan.
Jag älskar min mage och kommer att sakna den! 
Allmänt, Gravid | |
Upp